یادگیری اصول و روش تحقیق برای انجام پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری

یادگیری اصول و روش تحقیق برای انجام پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری

زمانی که یک دانشجو در صدد فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری است، باید واحدی درسی را با عنوان پروژه پشت سر بگذارد.

حال شاید بپرسید پروژه چیست؟ پروژه همان واحد درسی‌ای می باشد که در آن پایان نامه و رساله‌ای به دانشگاه ارائه می‌گردد. چک

برای تدوین پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری باید برخی از اصول و روش‌های مناسب برای تحقیق به کار گرفته شوند. ما در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم شما را با اصول تدوین پایان نامه و رساله‌ی این رشته آشنا کنیم.

رساله‌ی دکتری با استفاده از روش‌های مختلفی همچون روش گردآوری داده، رجوع به کتاب‌ها و مراجعه کردن به اینترنت نوشته می‌شود.

  1. روش رجوع به کتاب: در این روش شما باید با کتاب‌های مربوط به رشته ی تحصیلی خود یعنی کتاب‌هایی که در زمینه‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری نوشته شده‌اند، آشنایی پیدا کنید و مطالب موجود در این کتاب‌ها را در رساله یا پایان نامه‌ی خود بگنجانید. علاوه بر این، شما باید به مجمع تشخیص صحت پایان نامه‌ی دانشگاه خود منابع مورد استفاده‌ی خود را نیز ارائه دهید. به همین دلیل کتاب می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب به شمار برود.
  2. روش مراجعه به اینترنت: امروزه بیشتر دانشجویان رشته‌ی مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری در مقطع دکترا از این رپش برای جمع آوری تحقیق استفاده می‌کنند. این روش آسانترین و سریع ترین روش گرد آوری داده است که می‌تواند در زمان و وقت دانشجو نیز صرفه جویی نماید.

این روش دارای معایبی نیز می‌باشد. گاهی اوقات ممکن است پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری به دلیل استفاده از مطالب ناصحیح موجود در اینترنت، توسط هیئت داوران دانشگاه رد شود. پس دقت داشته باشید که حتما از سایت‌های معتبر برای انجام تحقیقات خود استفاده کنید.

  1. روش گردآوری داده به روش میدانی:

روش سوم نیز روش میدانی است که در آن لازم است دانشجو برای جمع آوری مطلب برای تدوین پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری خود، به صورت حضوری در مکان‌های مختلف و مربوط به رشته برود و مطالبی را از این طریق جمع آوری نماید‌.

نکاتی دیگر

گاهی اوقات ممکن است دانشجو به دنبال نکات مورد توجه باشد تا بتواند به راحتی به پایان نامه‌ی خوب و باکیفیت را تدوین کند.

  • اولین نکته‌ی قابل توجه در تدوین پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و تپبوسعه‌ی فناوری توسط یک دانشجو این است که دانشجو بتواند یک موضوع غیر تکراری را انتخاب کند که تا پیش از آن، هیچ فرد دیگری دست به نوشتن در مورد آن موضوع نزده باشد.

اگر هیئت بررسی پایان نامه‌ی دانشگاه مورد نظر موضوع پایان نامه را تکراری تشخیص دهد، صد در صد پایان نامه‌ی دانشجو رد می‌شود.

  • نکته‌ی قابل توجه دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که مطالب جمع آوری شده کپی نشده باشد.

گاهی اوقات دیده می‌شود که برخی از دانشجویان به علت آسان‌تر شدن کار خود، تصمیم می‌گیرند که مطالب پایان نامه را از سایت‌های مجازی مختلف کپی کنند. در صورتی که این کار تخلف محسوب می‌شود و اگر کپی بودن مطالب پایان نامه توسط هیئت داوران دانشگاه بررسی شده و مشخص گردد، پایان نامه بدون هیچ حرفی لغو شده و رد می‌گردد.

  • نکته‌ی مهم دیگر در این زمینه یعنی در زمینه‌ی نوشتن پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری توسط دانشجو این است که دانشجو باید این مطالب را خوانده و بر روی آن‌ها تسلط پیدا کند چرا که کار ارائه‌ی پایان نامه فقط با نوشتن تمام نمی‌شود و باید دانشجو آن را نزد داوران پایان نامه به صورت حضوری ارائه کند. بنابراین اگر این دانشجو قدرت بیان خود را تقویت ننماید، نمی‌تواند  پایان نامه را به خوبی تحویل دهد و نمره‌ی مناسبی را نیز کسب کند.
  • پس از توجه به این نکات، یک دانشجو توانایی آن را پیدا می‌کند که واحد درسی خود را پاس کرده و به فارغ التحصیلی برسد.

مؤسسه‌های مختلف انجام پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و تپسعه‌ی فناوری

نگارش پایان نامه و رساله‌ی دانشگاهی برای برخورداری از مدارک عالیه‌ی دانشگاه، به یکی از مسائل و مشکلات مهم برای دانشجویان تبدیل شده‌است.

دانشجویانی که نیاز به تدوین پایان نامه دارند، می‌توانند نگارش پایان نامه را به یک مؤسسه‌ی عالی بسپارند اما این مؤسسه باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا از دیگر مؤسسات جدا شود.

ما در این مقاله برای سهولت کار شما دانشجویان عزیز می‌خواهیم ویژگی یک مؤسسه‌ی مناسب برای تدوین پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری را برایتان ذکر کنیم:

  • اولین نکته‌ی ای که شما باید در انتخاب مؤسسه به آن دقت کنید، این است که مؤسسه تا چه میزان توانسته است مشتریان خود را راضی نگه دارد. میزان رضایت مشتری از مسائل بسیار مهمی است که می‌تواند میزان مشتریان یک مؤسسه را بالا ببرد، همین رضایت است.

چرا که رضایت مشتری به معنای این است که مؤسسه کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.

  • نکته‌ی دیگر در این زمینه، قیمت پایان نامه و رساله‌ی دکتری این رشته است. مسلماً مؤسسه‌ای مناسب‌تر است که پایان‌ نامه‌هایش در عین داشتن قیمت مناسب، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.
  • نکته‌ی دیگر که از اهمیت خاصی در انجام پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری توسط یک مؤسسه‌ی معتبر برخوردار است، این است که مؤسسه بتواند نیازهای دانشجو را به خوبی برآورده کند و پایان نامه‌ای به او تحویل داده شود که در نهایت توسط هیئت داوران دانشگاه قبول شده و واحد درسی پاس شود.

بی شک مؤسسه‌ای که تمامی این نکات را در بر داشته باشد و برای انجام پایان نامه قیمت مناسبی را به مشتریانش بدهد، می‌تواند سازمان خود را توسعه دهد و در صدد پیشرفت بر بیاید چرا که امروزه بسیاری از دانشجویان به دنبال مؤسسه‌ای پیشرفته و زبده در کار می‌گردند تا با خیال راحت پایان نامه را به آن‌ها سفارش دهند.

این پایان نامه‌ها به گونه‌ای تدوین می‌شوند که هیئت داوران دانشگاه یا دانشکده‌ی مورد نظر، به راحتی و بدون سخت‌گیری پایان نامه را قبول و تایید می‌کنند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =