ارتقاء مدرک کارشناسی ارشد به دکتری

ارتقای PhD زمانی است که دانشجویان جدید دکترا که در ابتدا برای مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند به وضعیت یک کاندیدای دکترا منتقل می شوند. این فرآیند در بریتانیا رایج است، اما گاهی اوقات در کشورهای دیگر نیز رخ می دهد. معمولاً شامل یک امتحان رسمی یا “ارتقای viva” در پایان سال اول است .

ارتقاء دکترا مرحله مهمی در دکتری شما است . این صفحه با جزئیات بیشتری به ارتقای مقطع کارشناسی ارشد به دکتری می پردازد، روند آزمون و ارزیابی را توضیح می دهد، و چند نکته برای راهنمایی شما ارائه می دهد .

ارتقاء دکترا چیست ؟

اکثر دانشجویان دکترا برنامه های خود را برای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه (MPhil) شروع می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، این یک مدرک تحقیقاتی در سطح کارشناسی ارشد است. هنگامی که شرایط تحصیلی موسسه انتخابی خود را برآورده کردید ، از ثبت نام کارشناسی ارشد به وضعیت یک کاندیدای کامل دکترا ارتقا خواهید یافت .

این فرآیند بسته به موسسه شما می‌تواند نام‌های مختلفی داشته باشد: ممکن است به عنوان «بررسی تأیید»، «ارتقای کارشناسی ارشد»، «ارتقای دکترا» یا «انتقال دکترا» نامیده شود. اینها معمولاً همه به یک فرآیند اشاره دارند .

مطالعه بین المللی
فرآیند ارتقاء MPhil که در این صفحه توضیح داده شده است در دانشگاه های انگلستان رایج است. کشورهای دیگر ممکن است نوع مشابهی از ارزیابی یا فرآیند “تأیید” را برای دانشجویان در مقطع دکترا داشته باشند. می توانید اطلاعات بیشتری را در راهنمای ما برای تحصیل دکترا در خارج از کشور بیابید.

ارتقاء دکترا چه زمانی است ؟
موسسات مختلف مقررات متفاوتی برای مدت زمان ثبت نام در MPhil و زمان تکمیل ارتقاء خواهند داشت . بهتر است مستقیماً با دانشگاه مورد نظر خود چک کنید .

مقررات مختلفی برای دانشجویان تمام وقت و پاره وقت وجود دارد:

تمام وقت – معمولاً دانشجویان تمام وقت باید حداقل به مدت ۹ ماه در MPhil ثبت نام کنند و باید ارتقاء را قبل از ۱۲ تا ۱۸ ماه تکمیل کنند.
پاره وقت – دانشجویان پاره وقت باید حداقل ۱۵ ماه در MPhil ثبت نام کرده و باید ارتقاء را قبل از ۱۸ تا ۲۴ ماه تکمیل کنند.
اکثر موسسات به دانش آموزان دو فرصت برای قبولی در ارزیابی ارتقاء ارائه می دهند. ارزیابی اولیه و بازنگری بازبینی باید ظرف شش ماه پس از ارزیابی اولیه تکمیل شود.

ارتقاء موفقیت آمیز MPhil
اگر با ارتقای موفقیت آمیز از کارشناسی ارشد به یک دکترا منتقل شوید، معمولاً به این معنی نیست که مدرک کارشناسی ارشد به شما اعطا می شود. MPhil مستقل یک مدرک تحقیقاتی جداگانه با فرآیند ارزیابی خاص خود است، شما می توانید در FindAMasters جای خالی MPhil را جستجو کنید.

ارتقا شامل چه مواردی می شود؟
ارتقای شما معمولاً توسط هیئتی از ارزیابان انجام می شود. این احتمالاً شامل شخص مسئول مدیریت برنامه دکتری شما (مدیر فارغ التحصیل یا مدرس فارغ التحصیل) و همچنین سایر کارشناسان از گروه یا گروه تحقیقاتی شما می شود.

استاد راهنمای دکتری شما معمولاً در آزمون ارتقاء حضور خواهد داشت اما یکی از ارزیابان شما نخواهد بود.

برای ارتقاء چه چیزی را باید تکمیل کنم؟
معمولاً چندین مؤلفه در فرآیند ارتقا وجود دارد که ارزیاب یا ارزیاب ها برای تصمیم گیری در مورد نتیجه نهایی آنها را بررسی می کنند:

نظرات استاد راهنما – این می تواند یک گزارش رسمی از کاری که انجام داده اید یا نظرات کلی در مورد توانایی شما به عنوان یک محقق دکترا باشد.
گزارش ارتقای شما – یک گزارش رسمی که می نویسید، جزئیات پروژه، کار انجام شده و کاری که انجام خواهید داد. در برخی از زمینه ها، این ممکن است شامل کار پیش نویس نیز باشد (مانند فصل اول پایان نامه شما).
گزارش شما زنده – این معاینه شفاهی است که در آن از گزارش، ایده ها و هر کار انجام شده دفاع خواهید کرد.
همه این مؤلفه‌ها برای اطمینان از اینکه ارزیاب یا ارزیابان می‌توانند تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا شما می‌توانید با موفقیت پایان‌نامه دکترا را به پایان برسانید، در نظر گرفته شده‌اند.

گزارش ارتقاء کارشناسی ارشد به دکتری
مهمترین کاری که قبل از ارتقا انجام خواهید داد تهیه گزارش ارتقا خواهد بود. این منعکس کننده کارهایی است که تاکنون انجام داده اید و پتانسیل موضوع شما را به عنوان یک پروژه کامل دکترا نشان می دهد.

محتوای گزارش بسته به موسسه، بخش و رشته شما متفاوت است. با این حال، معمولاً باید بیشتر موارد زیر را پوشش دهید:

بررسی ادبیات – این موضوع ادبیات موجود را در زمینه های انتخابی و مرتبط شما در نظر می گیرد و زمینه را برای کار جدیدی که پروژه شما انجام خواهد داد فراهم می کند.
سؤال تحقیق – سؤالی که در تحقیق خود با فرضیه‌هایی که با تحقیق/شواهد پشتیبانی می‌شوند پاسخ دهید
تکنیک های تحقیق – روش شناسی پشت پروژه شما؛ تجزیه و تحلیل روش هایی که برای انجام تحقیقات خود استفاده خواهید کرد
نتایج – این می تواند یک فصل یا چند فصل کوتاه باشد که کارهایی را که در حال حاضر در راستای اهداف پایان نامه خود انجام داده اید نشان می دهد.
کار آینده – خلاصه ای از ایده ها یا برنامه زمانی کاری که در آینده برای پایان نامه خود انجام خواهید داد.
منابع – کتابشناسی شامل تمام منابعی که در گزارش خود و در طول تحقیق خود تا کنون استفاده کرده اید

ارجاع دادن
مطمئن شوید که سبک مرجع استاندارد دانشگاه و دپارتمان خود را بررسی کرده اید، زیرا ممکن است با سبکی که در مقاطع قبلی استفاده کرده اید متفاوت باشد.

ارتقاء مدرک کارشناسی ارشد به دکتری viva
PhD upgrade viva یک ارائه شفاهی است که از کار و ایده های تحقیقاتی شما دفاع می کند. viva به بخش شما اجازه می دهد تا مطمئن شود که شما تمام معیارهای ارزیابی آنها را برآورده می کنید و می توانید تحقیقات دکترا را با استانداردهای بالا در بازه زمانی تعیین شده تکمیل کنید.

این ارائه ارتقاء دکترا با ویوا نهایی دکتری شما (در دفاع از کل پروژه تحقیقاتی شما) متفاوت خواهد بود – مدت زمان آن معمولاً بسیار کوتاهتر است – معمولاً ۳۰-۶۰ دقیقه برنامه ریزی شده است، نه ۲-۳ ساعت (گاهی اوقات بیشتر).

ارتقاء هیئت ارزیابی viva
رویه های ارتقاء هیئت ارزیابی viva بین مؤسسات و رشته ها متفاوت است، اما معمولاً هیئت مدیره از یک یا دو ارزیاب تشکیل می شود:

یک ارزیاب – این سرپرست ثانویه/مشاور مستقل شما خواهد بود. یک ممتحن داخلی در زمینه متفاوت – اما با تخصص مرتبط – به سرپرست اصلی شما.
دو ارزیاب – در این مورد، سرپرست ثانویه معمولاً همراه با یکی دیگر از اعضای هیات علمی، ریاست ارزیابی را بر عهده دارد. در برخی از موسسات این شبیه یک دکترا زنده است، به عنوان عضو دوم کارکنان خارجی است.
برخی از موسسات دارای پانل ارتقاء هستند که بیش از دو ارزیاب خواهد داشت.

محتویات ارتقاء PhD viva
مهمترین چیزی که در viva باید به خاطر بسپارید، این است که باید موضوع خود را نشان دهید و ایده های خود به عنوان یک پروژه دکترا قابل مدیریت هستند. از آنجایی که پروژه‌ها محدود به زمان هستند (مخصوصاً پروژه‌هایی که دارای بودجه هستند) – اما باز هستند – باید برنامه‌ای داشته باشید که چگونه به اهداف تحقیقاتی خود در زمان تعیین شده دست یابید. همچنین باید نشان دهید که در مسیر انجام این کار هستید. آزمون ارتقاء MPhil برای آزمایش این موضوع طراحی شده است.

ارزیابان گزارش شما را خوانده‌اند و معمولاً چیزهایی را که مطمئن نیستند یا علاقه‌مند هستند و می‌خواهند درباره‌شان بیشتر بیاموزند، علامت‌گذاری می‌کنند.

viva به شما فرصتی می دهد تا در مورد کار خود بحث کنید، از آنچه انجام داده اید دفاع کنید و در مورد ایده های آینده با دانشگاهیان صحبت کنید و به شما این فرصت را می دهد که از سایر محققان در زمینه های مختلف نظر بگیرید.

زنده
اگرچه ارتقاء viva معمولاً غیررسمی‌تر از نسخه نهایی PhD است، شما باید به همین ترتیب برای آن آماده شوید. به عنوان یک مصاحبه یا ارزیابی رسمی رسمی.

نکات برتر ارتقاء دکترا
با توجه به دکترا، ممکن است برای شما یک فرآیند دلهره آور به نظر برسد، اما نگران فرآیندهای ارزیابی باشید.

تعدادی کار وجود دارد که می توانید در آماده سازی انجام دهید:

قبل از شروع کار پیش بروید – اگر ایده ای از رشته ای دارید که می خواهید دکترای خود را در آن بگذرانید، شروع به آشنایی با تحقیقات (ادبیات/کتاب) در آن زمینه کنید.
ارائه، ارائه و دوباره ارائه – هیچ راهی بهتر از خلاصه کردن و توضیح آن برای گروهی از همسالان یا دانشگاهیان برای درک کاری که انجام می دهید وجود ندارد.
از فرآیند ارتقا آگاه شوید – معیارهای ارزیابی را بخوانید. مطمئن شوید که سایر شرایط لازم را برای بخش خود مانند ماژول ها و دوره ها برآورده کرده اید.
همانطور که کار می کنید بنویسید – آخرین چیزی که می خواهید این است که یک هفته قبل از ارسال بیایید و باید گزارش خود را عجله کنید. نوشتن آن در حین پیشبرد باعث صرفه جویی در زمان و استرس شما می شود.
از کمک ارائه شده استفاده کنید – دانشگاه ها معمولاً کارگاه های پایان نامه و ویوا را برگزار می کنند که می توانید در آنها شرکت کنید. همچنین جلسات منظمی با سرپرست خود داشته باشید تا مطمئن شوید که تحقیق خود را درک می کنید.
Mock viva موقعیت – اگر عضو یک گروه تحقیقاتی هستید، می توانند گزارش شما را بخوانند و سؤالاتی بپرسند که فکر می کنند ممکن است از شما پرسیده شود. این می تواند به شما در آماده سازی و آرامش اعصاب کمک کند.
درباره ارزیابان خود تحقیق کنید – با تحقیقات ارزیاب خود آشنا شوید. نقاط قوت آنها را بررسی کنید زیرا ممکن است سؤالات مرتبطی بپرسند، که اگر آماده باشید شما را جلب نخواهد کرد.

سوالات معمولی ارتقاء viva
برخی از سؤالات در ارتقای MPhil شما به وضوح به رشته (و پروژه) خاص شما مربوط می شود. دیگران کلی تر خواهند بود و هدفشان ارزیابی پیشرفت و چشم انداز دکتری شماست. احتمالاً برخی یا همه موارد زیر از شما پرسیده خواهد شد:

آیا می توانید کار را در گزارش خود خلاصه کنید؟
موضوعات/بحث های اصلی در حوزه تحقیقاتی شما چیست؟
خلأهای موجود در ادبیات چگونه با اهداف تحقیق فعلی شما مرتبط است؟
چگونه از اخلاقی بودن تحقیق خود اطمینان حاصل کرده اید؟
سوالات مربوط به نتایج خاص – اینجا جایی است که از کاری که تاکنون انجام داده اید دفاع خواهید کرد.
چرا از این روش استفاده کرده اید؟
برای رسیدن به اهداف پروژه خود چه تحقیقاتی در آینده انجام خواهید داد؟
برای بهبود تحقیقات خود چه کاری می توانید انجام دهید؟
چگونه پروژه را در چارچوب زمانی برنامه دکترا تکمیل خواهید کرد؟
به یاد داشته باشید که MPhil viva شما برای بررسی پیشرفت شما وجود دارد، نه برای آزمایش دکترای نهایی شما. سرپرست شما برای آماده سازی شما در آنجا حضور خواهد داشت. آنها پیش نویس گزارش شما را می خوانند و می توانند در مورد سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود، مشاوره ارائه دهند.

معیارهای ارزیابی ارتقاء MPhil
هر دانشگاه و بخش دارای معیارهای ارزیابی متفاوتی هستند که باید قبل از ارتقا به وضعیت دانشجوی دکترا رعایت کنید.

برخی از موسسات ممکن است از شما بخواهند که ماژول ها یا دوره های ایمنی خاصی را بگذرانید تا به تحقیقات دکترا بروید. با این حال، تعدادی معیار معمولی وجود دارد که ارزیابان به دنبال آن هستند:

تعهد به تحقیق – شما باید نشان دهید که متعهد به تکمیل یک برنامه دکترا هستید، این یک تحقیق فشرده است و ارزیاب باید مطمئن باشد که شما در انجام آن سرمایه گذاری کرده اید.
یک طرح تحقیقاتی سنجیده – شامل سؤالات، اهداف و فرضیه تحقیق شما می شود. و همچنین، یک برنامه برای جهت کار آینده در پروژه شما
توسعه مهارت کافی – DTP/CDT ها معمولاً روزهای آموزشی اجباری دارند. و، بخش‌ها ممکن است دارای ماژول‌های آموزشی تحقیقاتی فنی، ایمنی و عمومی باشند که باید آنها را تکمیل کنید
گزارش‌های ماهانه/ گزارش‌های دانش‌آموز – معمولاً گزارش دانشجویی یک گزارش ماهانه خواهد بود که شامل: تحقیقاتی که در آن ماه انجام داده‌اید، یادداشت‌های جلسه ماهانه سرپرست و نظرات استاد راهنما
آگاهی میدانی – به عنوان یک محقق مستقل ضروری است که از تحقیقات مرتبط در زمینه خود آگاه باشید. این ممکن است در بررسی دقیق ادبیات مربوطه انجام شود
ملاحظات اخلاقی در تحقیق – معمولاً از شما خواسته می‌شود که ماژول‌های اخلاقی را تکمیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که تحقیقات خود را از نظر اخلاقی کامل می‌کنید.
پیشرفت تحقیق – شما باید نشان دهید که در جهت اهداف پایان نامه خود، در قالب تحقیقات تجربی یا تحقیقات ادبی بسته به رشته، پیشرفت هایی داشته اید.
تمام این نکات بالا برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا شما قادر به تکمیل تحقیقات جدید، به طور موثر، به استاندارد دکترا، در چارچوب زمانی اختصاص داده شده برای پروژه خود خواهید بود، استفاده خواهد شد.

اخلاق تحقیق
اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های اخلاقی تحقیق را مطابق با تحقیقات خود بررسی می کنید، زیرا برخی از آزمایش ها نیاز به تأیید اخلاقی دارند. به عنوان مثال، آزمایش‌های حیوانی و آزمایش‌های روان‌شناختی شامل شرکت‌کنندگان انسانی.

نتایج بررسی را ارتقا دهید
معیارهای ارزیابی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانید به وضعیت دکترا ارتقا دهید یا خیر استفاده می شود. مدیر فارغ التحصیل دپارتمان بر ارزیابی شما نظارت می کند و نتیجه نهایی شما را به روز می کند.

معمولاً سه نتیجه ممکن برای فرآیند بررسی ارتقا وجود دارد:

پاس بدون قید و شرط – بلافاصله پس از viva به دکترا ارتقا پیدا می کنید
برای بررسی بیشتر مراجعه کنید – ممکن است اصلاحات جزئی گزارشی را که باید در یک بازه زمانی تعیین شده انجام دهید دریافت کنید. یا، اصلاحات عمده را گزارش دهید که نیاز به بازنگری کامل فرآیند ارتقا دارد. بازبینی ها باید ظرف شش ماه پس از ارزیابی اولیه تکمیل شوند
عدم ارتقا – ارزیابان وضعیت شما را در کل برنامه بررسی می کنند. دو نتیجه ممکن وجود دارد: خروج کامل از برنامه یا ثبت نام در MPhil

مدرک کارشناسی ارشد
اگر در ارتقاء شکست خوردید اما در MPhil باقی می‌مانید، باید درخواستی برای ارزیابی MPhil ارسال کنید. در اینجا در FindAPhD می توانید اطلاعات بیشتری در مورد MPhil و ارتباط آن با دکترا بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 2 =