مشاوره پایان نامه دکتری

مشاوره پایان نامه دکتری

در این مقاله قصد داریم به بررسی مشاوره پایان نامه دکتری بپردازیم :

از آنجایی که تحصیلات تکمیلی و تولید تعداد مقاله های علمی – پژوهشی در بالا بردن سطح علمی هر کشور تاثیر گذار است، اهمیت و جایگاه تهیه و تدوین رساله یا پایان نامه دکتری را بیش از بیش برای ما آشکار تر می سازد. محتویات پایان نامه های دکتری بایستی به گونه ای باشند که هم از آن ها بتوان مقالات علمی- پژوهشی برای مجلات داخلی و یا خارجی استخراج نمود و هم بتوان از نتایج به دست آمده از آن بهره علمی لازم را برد. بدین ترتیب مشاوره پایان نامه دکتری می تواند راهکاری مناسب برای ارتقا بخشیدن میزان بهره وری از پایان نامه ها باشد .

دانشجویان در هنگام نگارش پایان نامه دکتری ممکن است با دغدغه هایی از قبیل انتخاب موضوعی مناسب ، محدودیت زمانی ، ضعف های پنهان در هنگام نگارش پایان نامه ، نداشتن تسلط کافی بر روی مطالب علمی ، نداشتن مهارت لازم در پیاده سازی اصول نگارش و … مواجه شوند که ممکن است سبب تاخیر در تکمیل تز دکتری گردد در همین راستا یکی از مهمترین راهکار ها استفاده از راهنمایی های استاتید و کارشناسان مجرب است که با دادن مشاوره پایان نامه دکتری راه برون رفت از این قبیل مشکلات را برای دانشجویان عزیز باز می کند .

خدمات مشاوره پایان نامه دکتری به چه صورت است ؟

برای گرفتن مشاوره پایان نامه دکتری روش های گوناگونی وجود دارد که می توان از وجود آن ها در راستای نگارش یک پایان نامه با کیفیت بهره لازم را جست .

۱- مشاوره از اساتید راهنما :

در تمام مراحل فرایند نگارش پایان نامه دکتری و تکمیل آن نیاز به استفاده از اساتید راهنما و مشاور می باشد به همین دلیل است که یک دانشجو قبل از اقدام به نگارش پایان نامه بایستی اعضای گروه خود را گزینش نماید تا بتواند از راهنمایی و مشاوره آن ها در طول دوره تحصیل و تکمیل تز برخوردار گردد. وجود اساتید با تجربه و متخصص در این زمینه می تواند در سرانجام رساندن پایان نامه دکتری موثر باشد .

۲- کلاس های پایان نامه نویسی :

برگزاری و تشکیل کلاس های پایان نامه نویسی توسط کارشناسان و متخصصان مجرب یکی از بهترین روش ها برای دادن مشاوره پایان نامه دکتری به افرادی است که دسترسی به استفاده از مشاوره اساتید را ندارند. برگزاری این قبل از کلاس ها سبب می شود که دانشجویان بتوانند با شیوه نوشتن، انجام پایان نامه و استخراج مقاله از پایان نامه آشنا شوند .

۳- مشاوره از طریق سایت های اینترنتی :

برای بسیاری از افرادی که بنا به دلایل مختلف همانند نداشتن زمان کافی، عدم دسترسی به اساتید مجرب و یا استفاده نکردن از کلاس های پایان نامه نویسی نمی توانند از خدمات مشاوره ای بهره لازم را ببرند وجود سایت های اینترنتی می تواند گزینه مناسبی برای آن ها باشد. امروزه این سایت ها با بر پایی کلاس های پایان نامه نویسی آنلاین، نگارش و آموزش تخصصی مرحله به مرحله پایان نامه، پروپوزال ، مقاله و دادن مشاوره های رایگان به کاربران خود ، توانسته اند راه تهیه و تدوین رساله های دکتری را هموار تر سازند .