انجام رساله دکتری مدیریت : تصمیم گیری و خط مشی گذاری

می تونم رساله دکترام رو انجام بدم؟ رشتم تصمیم گیری و خط مشی گذاری هستش! نمی تونم؟ باید شرایط رو مدیریت کنم!

بدون شک اگر کسی بخواهد خودش رساله دکترا تصمیم گیری و خط مشی گذاری را انجام دهد و شرایط را مدیریت کند ، بخصوص در گرایشی مصل تصمیم گیری و خط مشی گذاری باید از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد و البته تز نهایی کارشناسی ارشد خودش را هم انجام داده باشد ! از همین اول عرض کنم که زیاد روی استاد راهنما حساب باز نکنید . کمک می کند ولی نه آنقدر که دانشجو انتظار دارد . از نگاه وی همه کارها به جز گرفتن اشکالات بر عهده دانشجوست و او باید به تنهایی مشغول نوشتن پایان نامه و رساله دکترا خود شود . حال پس باید از چه کسی کمک گرفت ؟ آیا جای خاصی وجود دارد ؟ آیا میشود اعتماد و اطمینان کرد ؟ آیا با این مشاوره خود دانشجو یاد می گیرد ؟ همراه ما باشید تا به طور خلاصه به این چند سوال پاسخ دهیم .

موسساتی که برای مشاوره و انجام رساله دکتری در رشته ای مانند مدیریت بوجود آمده اند برای این کار مناسب هستند . ولی نه هر موسسه ای ! یعنی باید کیفیت کار موسسات مورد بررسی قرار بگیرد . موسسه ای باشد که با کارهای کیفی و روش ها و آزمون های در سطح دکترا آشنا باشند تا بتوانند تز نهایی دکترا را باکیفیت بالا تحویل دانشجو داده و از آن مهم تر آموزش خوب بدهند . همیشه به یاد داشته باشید که شما باید از رساله دکتری خود دفاع کنید و از این جهت در همه مراحل یادگیری را فراموش نکنید .

قدم به قدم کار را از موسسات تحویل بگیرید و نگذارید که یک دفعه رساله را به شما تحویل دهد . حتی برای استاد راهنما هم قدم به قدم جلو رفتن دانشجو جالب تر خواهد بود و می تواند اشکالات شما را برطرف سازد . با استاد راهنما و مشاور خود در مورد روش های آماری موضوع انتخابی صحبت و به آنالیزور خود منتقل کنید . این کار به شما کمک می کند تا از بسیاری از دوباره کاری ها بپرهیزید .